Al ruim een maand kunnen klanten zich in een paar eenvoudige stappen digitaal identificeren.
Via de Alfam Identificatie app maakt de klant een scan van het originele identiteitsbewijs – dus niet van een foto of kopie – en neemt hij een foto van zichzelf. Via deze nieuwe functionaliteit identificeert én verifieert Defam de klant. Zo weten zij zeker dat de klant is wie hij zegt dat hij is.
In sommige gevallen weet Defam te weinig van de klant om zijn identiteit te kunnen verifiëren. Dit kan zijn omdat de klant bijvoorbeeld geen BKR heeft of een klant geen inkomsten heeft. In dat geval stellen zij het digitaal identificeren verplicht.
In sommige gevallen, afhankelijk van het risicoprofiel van de klant, zullen zij de klant ook verplicht digitaal laten ondertekenen. Wij zullen dit terugkoppelen via de communicatie
De Alfam Identificatie app is aangepast, waardoor nu ook het BSN van de nieuwere paspoorten wordt ontvangen, én de NFC gegevens van buitenlandse paspoorten. Klanten kunnen zich identificeren met een paspoort, identiteitskaart of verblijfsdocument. Met alleen een rijbewijs kun je geen klant worden bij Defam. Daarom kan een klant zich ook niet digitaal identificeren met een rijbewijs.
Niet-Nederlandse klanten uit Europa kunnen hun Europese paspoort of identiteitskaart gebruiken. Klanten van buiten Europa gebruiken hun verblijfsdocument. Let op: zij moeten daarnaast nog steeds een bewijsdocument tonen waarop het BSN staat.
Hebt u vragen? Neem contact op met Team MoneyCare op telefoonnummer 020 – 660 8520 of mail info@moneycare.nl
Wij vertellen je graag alles over het Moneycare platform en de mogelijkheden voor jouw onderneming. Dit kan makkelijk online via Google Meet, boek hiervoor direct een afspraak in onze agenda. Liever een afspraak op kantoor? Bel of mail ons dan. Onze contactgegevens staan hier.
Ik wil mij aansluiten