Faq

Veelgestelde vragen

Algemene vragen

  • Hoe kan partner worden van Moneycare?

    Via onderstaand aanmeldformulier kun jij je gegevens achter laten. Wij nemen dan contact met jou op. Je kunt ook direct een afspraak inplannen met onze accountmanager voor een online kennismaking via deze agenda.

  • Hoe is het met het portefeuillerecht geregeld?

    Jouw klanten blijven jouw klanten. Het portefeuillerecht blijft gewoon bij het intermediair. Met het Moneycare platform krijg je toegang tot meer dan 35 partnerbanken voor consumptief krediet en zakelijke financieringen. Meer weten over onze werkwijze? Bekijk dan deze pagina of neem vrijblijvend contact met ons op.

  • Bieden jullie ook marketingondersteuning?

    Ja, wij kunnen ondersteunen bij de marketing. Moneycare is onlangs een samenwerking aangegaan met Informeert, een specialist in het schrijven en verzenden van nieuwsartikelen die gerelateerd zijn aan de financiële dienstverlening. Wij bieden jou graag de mogelijkheid om je klanten te informeren over actualiteiten die gerelateerd zijn aan financiële dienstverlening en waarbij de mogelijkheden van consumptief krediet onder de aandacht worden gebracht. Het maken van de nieuwsbrief en het verzenden wordt volledig voor je verzorgd. Dit doen wij uiteraard volledig in jouw huisstijl zodat het herkenbaar is voor jouw klanten. Neem contact met je accountmanager op, dan wordt dit voor je geregeld.

  • Ik heb nog geen adviseur en wil een lening aanvragen?

    Heeft u nog geen adviseur? Bel gerust met MoneyCare, dan zoeken we samen met u een financieel tussenpersoon die u kan adviseren over uw bestaande lening of een nieuwe lening.

  • Ik heb al een lening. Kan ik daarmee overstappen naar een lening via Moneycare?

    MoneyCare bemiddelt speciaal voor financieel tussenpersonen, maar bemiddelt niet rechtstreeks voor consumenten. Consumenten verwijzen wij graag door naar hun adviseur. Wanneer u reeds een lopende lening heeft vindt u de naam en contactgegevens van uw adviseur op het afschrift dat u maandelijks ontvangt.

  • Kan ik extra aflossen op mijn lening?

    Je kunt je krediet te allen tijde geheel of gedeeltelijk inlossen. Je betaalt alleen rente over het openstaande saldo. Over afgeloste bedragen betaal je geen rente meer.

Kosten

  • Wat zijn de kosten van een aanstelling bij Moneycare?

    Er zijn geen kosten verbonden, het gebruik van het Moneycare platform is gratis. Via het platform kunnen jouw klanten een lening afsluiten. Lees hier meer over de mogelijkheden van Moneycare.

  • Kost het advies voor een lening geld?

    Nee, zowel MoneyCare als onze relaties vragen consumenten geen geld voor het advies. Wij krijgen namelijk een beloning van de financieringsmaatschappijen die het geld uitlenen. Zij hebben deze marge reeds verrekend in de maandelijks verschuldigde termijn die consumenten betalen.

Mijn-omgeving

  • Hoe log ik in op de mijn-omgeving?

    Je kan inloggen via deze link: mijn.moneycare.nl of klik op de knop rechtsbovenin. Lukt het inloggen nog niet? Neem dan gerust contact met ons op en wij gaan het oplossen.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

    Ga naar het inlogscherm van de mijn-omgeving. Klik daar op “wachtwoord vergeten”. Je krijgt een mail waarin je een nieuw wachtwoord kan instellen.

  • Hoe log ik in bij het Relatieportaal?

    Je kan inloggen via deze link: relatieportaal.moneycare.nl of klik op de knop rechtsbovenin. Lukt het inloggen nog niet? Neem dan gerust contact met ons op en wij gaan het oplossen.

  • Hoe kan ik zien of het formulier is ingevuld?

    De formulieren en rekentools zijn gekoppeld aan jouw persoonlijke account. Hierdoor kan je in jouw mijn-omgeving realtime zien welke aanvragen actief zijn en hoever het proces is gevorderd.

  • Hoe kan ik een rekentool of aanvraagformulier op mijn website zetten?

    In jouw persoonlijke mijn-omgeving hebben wij links en codes staan die je kan toevoegen op jouw website. Kom je er niet uit? Neem contact op met jouw webbouwer of neem contact op met onze accountmanager.

Hoe werkt het

  • Hoe kan ik een zakelijke lening aanvragen?

    In jouw mijn-omgeving is er een speciale knop “zakelijke financiering aanvragen”, hier kan je de zakelijke aanvraag toesturen.

  • Hoe kan ik veilig documenten toesturen?

    In onze beveiligde online omgeving kan je gemakkelijk en veilig documenten uploaden.

  • Hoe vraag ik een lening aan?

    Financieel tussenpersonen die een Aanstelling hebben bij MoneyCare kunnen via het Aanvraagformulier in hun beveiligde MoneyCare Mijn Omgeving aanvragen doen voor hun klanten. MoneyCare biedt financieel tussenpersonen tevens de mogelijkheid via hun bestaande adviessoftware, Adviesbox of Finbox, rechtstreeks aanvragen te doen bij MoneyCare. Heb je hulp nodig? Bel ons direct op telefoonnummer 020 - 660 85 20.